onsdag, april 04, 2007

Dylanesque

Det är nervöst att lyssna på nya tolkningar av gamla favoriter! Sällan blir man nöjd... Nu har Bryan Ferry gett sig på Bob Dylan och frågan är om han tillför något nytt? Ja, efter några lyssningar är jag avvaktande positiv! Just Positively 4th Street som är grym med Dylan var jag mest nervös inför, men jag tycker Ferry ger låten en ny dimension. Inte så tvärilsk som Dylan gör den, utan mer distanserat kallt konstaterande. Jag gillar också Just like Tom Thumb's Blues (fast Nina Simones tolkning är bäst hittills) och All along the Watchtower.

Men... Simple Twist of Fate... nej, nej...den kan bara Dylan göra! Ferry gör den som någon slags trallåt... Originalet kan du lyssna på på Blood on the tracks, Dylans bästa album!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaså är den ny!
Hörde The times they are a...
Trodde att det var nåt från 75 typ!
Spännande!

Bästa Dylanskivan: Blood on tracks
Bästa Dylanlåten: Workingmans blues # 2

Detta med Simple twist of fate...
JAG har gjort en väldigt trevlig version..(host host)

Dylan är alltid värd ett inlägg!

Anonym sa...

Jaså är den ny!
Hörde The times they are a...
Trodde att det var nåt från 75 typ!
Spännande!

Bästa Dylanskivan: Blood on tracks
Bästa Dylanlåten: Workingmans blues # 2

Detta med Simple twist of fate...
JAG har gjort en väldigt trevlig version..(host host)

Dylan är alltid värd ett inlägg!
Tack!