tisdag, april 29, 2008

Marley och jag av John Grogan

Ibland slår man upp en bok, börjar läsa och inser att det nog blir en av det bästa böckerna man läst. Marley och jag är en sådan bok. Den är skriven med sådan innerlig värme och humor att det går inte motstå att bli förälskad i vare sig boken eller i den galna, vilda och neurotiska hund som boken handlar om. Man ler, skrattar och stundtals så är tårarna inte långt borta. Vare man är hundägare eller inte så är denna bok en helt underbar läsupplevelse. Läser man inte denna så missar man verkligen något!

3 kommentarer:

Elin Wernestad sa...

Denna bok börjar jag bli väldigt nyfiken på, trots att den egentligen inte alls tilltalar mig. Du är inte den första som jag hör som tagit denna bok till sitt hjärta, alla som läser den verkar tycka att det är en otroligt underbar och kärleksfullt skriven bok! Men hur bra kan en bok som handlar om en hund vara undrar jag lite sådär lagom skeptiskt... Tydligen jättebra.

Anonym sa...

Jag fasar för filmversionen som är på gång... Jennifer Aniston & Owen Wilson som Marleys matte & husse.
Hjälp, känns det som, för jag tog också denna bok till mitt hjärta.
Vill inte att den "förstörs"!

Elin Wernestad sa...

Ja, det är ju alltid vanskligt när ens favoritböcker blir film. Det är så sällan man blir positivt överraskad av en filmatisering, tyvärr.