lördag, april 19, 2008

Den tionde kretsen av Jodi Picoult

Vi får följa en 14-årig flicka, vars pojkvän gjort slut. Hon går på en fest för att få tillbaka honom och kvällen slutar med att flickans pappa hittar dottern hopkrupen och skakande i badrummet. Hon berättar att hon blivit våldtagen. Omständigheterna kring våldtäkten är dock inte helt klara och det hela är mycket mer komplicerat än det verkar.


Den tionde kretsen är en mycket läsvärd bok. Den är så spännande och faktiskt lite deckarlik. Jag sträckläste den på en kväll, kunde inte sluta! Ett kul inslag var att boken hade små seriestrippar som ett komplement till handlingen. Det jag också tycker om med boken är att bokens huvudkaraktärer visar sig vara så mångfacetterade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den har jag också läst! :)
Någon som har lyckats lösa koden som finns gömd i serierna?

Jag har inte lyckats, skulle vara kul med en liten ledtråd :)

Elin Wernestad sa...

Oj, vad spännande det låter med en kod! Jag har inte läst boken men nu blir jag lite sugen faktiskt!