torsdag, maj 14, 2009

Social fobi


Jag har läst flera av Anna Kåvers böcker om psykologiska problem, bland annat "Att leva ett liv - inte vinna ett krig" som handlar om acceptans och som jag verkligen uppskattade. När jag såg att hon även skrivit en om social fobi gick det på nolltid innan den var utläst. Som vanligt skriver hon lättbegripligt och jag tyckte att jag fick en bra insikt i hur problemet social fobi kan se ut och hur det kan motverkas.

Boken är väl egentligen framförallt till för dem som själva har problem med social fobi, anhöriga och personer som i arbetet träffar på människor med social fobi. Men jag tror att den kan vara intressant för alla med psykologiskt intresse. Även om man inte har någon nära som har de problemen har vi ju alla någon gång träffat på extremt blyga personer och "Social fobi" är ett sätt att förstå vad som rör sig i deras sinnen.

Inga kommentarer: