torsdag, maj 28, 2009

Växla ner

Växla ner!

77 sätt att leva bättre på mindre av Karin Lilja

Jag har en svaghet för böcker som handlar om downshiftning. Och här är ännu en. Det som jag gillar med dessa böcker och så även Karins Liljas är att hon skriver om att förändra sitt liv om man vill till det enklare. Men det handlar om att våga vilja välja..

Kanske kommer man då inte ha lika mycket pengar i sin plånbok och på eventuella bankkonto, men livskontot, det man gör i vardagen, vad man gör just nu där man befinner sig i livet., den tillvaron blir kanske rikare. Lilja skriver utan pekpinnar och det är också det som är viktigt med en sådan bok, så att den inte verkar alltför klämkäck och att ”det är så enkelt så”.

En liten utflykt till grannstaden behöver inte vara sämre än resan till andra sidan jordklotet.
Minns med spänning för egen del hur vi för något år sedan körde till ett naturområde för att lyssna efter lövgrodorna.

1 kommentar:

Emma sa...

Jag har försökt få upp min 80% skolbibliotekarietjänst till 100% men inte fått något gehör hos ledningen. Men nu känner jag... det är rätt skönt att slippa jobba till fem varje dag!