måndag, maj 25, 2009

Trädgårdstiden är här


Ja, det har ju varit trädgårdssäsong ett bra tag nu. Jag njuter varje dag av vår lilla plätt där de lila syrénerna och äppelträdet står i blom just nu. Tyvärr står en och annan maskros också i blom. Men de är ju så gula och fina! ;-) (om någon undrar så är de inte så många... längre)

I vår trädgård finns en liten plats under två stora träd. För tillfället finns där en stor härlig sten och några små barrbuskar (fråga mig inte vad de heter). Det är ungefär allt, förutom resterna av lite ogräs. Med andra ord, något behöver göras. Familjen har kommit fram till att vi har två val. 1) Lägga småsten över hela ytan. 2) Fylla den med marktäckande växter. Förslag 2 är mest aktuellt för tillfället och gissa om jag blev glad när jag kom till jobbet idag. På skyltbordet med TRÄDGÅRDSBÖCKER ligger boken Marktäckande växter av Lars-Eric Samuelsson och Ulf Schennkmanis och väntar på mig. Hurra! Det informella lärandet är över mig och kanske kan även en trädgårdsnovis som jag få det fint och njutbart på min täppa!

Inga kommentarer: