lördag, juli 14, 2007

Fångad i fulkulturen

Det är nästan utan att skämmas som jag vill avslöja mina laster just nu:

Brunstkalendern av Emma Hamberg hittade jag i Stockholm stadsbiblioteks personallånehylla. Efter att ha småpratat med några kollegor om Emma Hamberg, tog jag hem boken för att göra lite noggrannare research om den, d v s läsa den. Och nu är jag fast! Trots min inledande skepticism - jag har hört en hel del negativt om Mossvikenfruar - så tycker jag att den här romanen är riktigt bra. Kanske inte det mest djuplodande jag läst, men ganska ofta kan man klara sig utan djupsinnighet också.

Min andra last just nu - och nu blir jag kanske liite mer generad - är Idol-Ola med Natalie. Det är som om Toto skulle ha gift sig med Take That. I like it! Har alltid haft en pojkbandsfäbless och den infrias med råge av Ola med 80-talssound. Skönt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

:0)
Ännu en bok som kanske inte känns helt bekvämt att fråga efter... tänker på titeln till Hambergs nya bok alltså. Tror Malin skrev ett inlägg för ett tag sedan om det där med böcker med lätt genanta namn.

Och vad gör en regning sommar egentligen när man kan plocka fynd och guldkorn från Youtube? (Om man nu tycker att Idol-Ola är ett "guldkorn",jag vet inte;-)

Via min kompis Evas blogg - http://smamanniskorsmusik.blogspot.com/ - tog jag del av följande bitterljuva historia:
http://www.youtube.com/watch?v=mCJ--Wrhx38
Kanske lite brittiskt i och för sig att bygga skratten så mycket på klass och smak?

Tänk om säg...Michael Nyqvist skulle flytta in hos mig. Jag tror faktiskt att han skulle få stanna. Om han har v ä l d i g t tur.
/Sara.

Anonym sa...

:-D
Jag kan ju säga att jag inte hade gjort samma val i fråga om Daniel Craig.

Anonym sa...

Nej det hade man kanske inte.

/Sara (det är inte så att jag funderat hårt på frågan i två hela dagar utan jag är bara lite såsig med att skriva kommentarer ibland.)