söndag, augusti 05, 2007

Fisk och kultur


Eftersom det varit ett ganska stort intresse på vårt bibliotek för boken Fisk och kultur var jag full av förväntningar, när jag satte igång att läsa den. Jag hade egenligen ingen aning om vad boken skulle handla om och vem författaren är, så jag blev ytterligare förväntansfull, när jag upptäckte att författaren Sjón varit medlem i gruppen Sugarcubes (där Björk var sångerska). Nu när jag läst den är jag lite förbryllad - jag uppfattade boken som en skröna, men anar att jag kanske inte fattat hälften (det finns ett klargörande efterord, som nog varit bra att läsa först) och jag har dröjt lite med att skriva här i Barbabloggen, för man vill ju gärna framstå som smart...
Nu har jag läst recensionerna i DN och SvD och tycker att jag kanske ändå uppfattade det viktigaste! Man kan väl nöja sig med en läsning som var underhållande och välskriven - ni andra kanske kan bidra med undertexterna?!

Inga kommentarer: