tisdag, augusti 14, 2007

Att berätta livet ...

... den konsten kan Hosseini Khaled. En av de allra bästa böcker jag någonsin läst är hans "Flyga drake". Jag kan tycka att det är lite vanskligt att uttala sig om de bästa böckerna. Mycket handlar om, tror jag, vilket humör jag är på när jag läser en viss bok och i vilken situation jag är i livet när jag läser osv... men när det gäller "Flyga drake" kan jag med säkerhet påstå att det är en av de bästa böckerna jag läst!

Nu kommer han ut med en ny bok - "Tusen strålande solar" - gissa om jag är spänd på "uppföljaren"... Nu är den hur som helst beställd för i mitt tycke är den redan en vill-ha-i-bokhyllan-bok. Men den finns såklart inom kort på ett bibliotek alldeles nära dig.

Magnus Utvik gav "Tusen strålande solar" högsta betyg i morgonsoffan i morse - kan förväntningarna bli mycket större nu, tro?

2 kommentarer:

Elin Wernestad sa...

Åh skäms på mig! :-) Jag har fortfarande inte läst "Flyga Drake". Nu ska jag försöka komma till skott har jag dock tänkt. Du får berätta vilken du tyckte var bäst Jenny, "Flyga Drake" eller "Tusen strålande solar" så börjar jag med den!

Malin, gästbloggare sa...

Själv är jag lite orolig - tänk om jag inte alls kommer att gilla uppföljaren... Flyga drake var ju så bra! Du får testläsa, Jenny!