söndag, februari 04, 2007

Håll ögonen öppna

Bloggen Onekligen skriver såhär om Katarina Kieris nya bok som kommer i juni:


"Som en böckernas Short Cuts, ju mer man läser desto mer sammanhang får man. Personerna i gymnasieklassen det handlar om växer fram en liten bit i taget och när boken är slut kan det hända att man måste sitta i sin soffa mitt i natten och få gråtattacker över gymnasiekänslor som man glömt att man hade. Min kollega suckade precis och tittade längtansfullt på omslaget.

- Å, jag önskar att jag inte redan hade läst den så jag skulle kunna läsa den ikväll!

Själv hoppas jag att den blir nästa års Augustvinnare."



Boken är ungdomsklassad.
Bevaka, bevaka!

1 kommentar:

Jenny A, gästbloggare sa...

Väldigt vad hon är produktiv just nu... Kul! (för hon skriver ju så bra) och kul titel. Lång och krånglig men som många säkert känner igen sig i.