onsdag, februari 21, 2007

Luftslottet som sprängdes


Det känns som om massor med människor har fått läsa Stieg Larssons nya (och sista) bok redan! I alla fall om man kollar runt i bloggvärlden. Och då ges den ändå inte ut förrän i maj!
Några exempel:




När ska vi Barbabloggare få bli VIP-recensenter av bestsellers innan de ges ut? Bara frågar... Nåja, vi kommer säkert att vara väl förberedda med flera ex på biblioteket för att kunna möta våra, eller just det ja - låntagarnas - behov.
(Larssons fjärde bok var bara halvskriven när han dog, så vi får väl se vad som händer med den.)

3 kommentarer:

Elin Wernestad sa...

Jag har också uppmärksammat detta fenomen och blivit oerhört avundsjuk, jag vill också läsa Stieg Larsson nuuuu! Jag blir i alla fall glad över att de som fått äran att läsa boken verkar tycka att den är minst lika bra som de tidigare böckerna. Detta gör att jag kan vara lite mindre nervös över att Luftslottet Som Sprängdes inte ska infria mina högt ställda förväntningar!

Linda K sa...

vad lyxigt att få läsa "före"! hoppas hoppas på boken :)

Anonym sa...

Hej

Jag har köpte boken från adlibris.com redan för några veckor sedan, som ljudbok alltså. Kanske kan va något om man inte orkar vänta?