söndag, oktober 21, 2007

Var läser du?

En av bloggarna på den underhållande bokbloggen bokhora läser gärna i badet! Var läser du helst? Enligt en dansk studie läser barn och unga gärna i mysiga kryp in, en fåtölj eller i sängen. Är det någon som använder biblioteksrummet för läsning? Om inte undrar jag varför? Finns det egentligen något bättre än att läsa omgiven av böcker?


På länsbiblioteket på Gotland har man startat ett projekt som kallas Fokus rummet. Två konstnärer ska hjälpa till att förändra olika biblioteksrum. På deras webbsida kan du följa projektets väg, från idé till verklighet. Min favorit så här långt är regnbågsbiblioteket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bokhoran Jessica berättade för oss på bokkollot hur hon kan somna i badet - MEN ÄNDÅ INTE TAPPA BOKEN! Helt otroligt. Det skulle aldrig jag fixa. jag läser helst i sängen.

Elin Wernestad sa...

Jag läser i sängen, i soffan, vid köksbordet, i trädgården eller när jag sitter på tåget eller bussen. Men absolut inte i badet. Det går inte, jag har försökt och tänker alltid att det skulle vara trevligt att läsa i badet men nej. All energi går åt till att försöka att inte blöta ner boken helt och hållet, ingen läsro alltså.