torsdag, januari 18, 2007

Minnesvärt 2006



Det är kanske lite sent för årsbästalistor för 2006 nu. Men listor kan man inte få för många av! Efter att ha konsulterat min läsdagbok kan jag konstatera att det blivit ungefär 10 romaner färre 2006 än jag brukar läsa. Hur mycket jag brukar läsa...? Hemligt!

Min tre mest minnesvärda läsupplevelser (skönlitteratur) från 2006 är:

Carina Rydberg, Den som vässar vargars tänder (ryyys)
Mats Strandberg, Jaktsäsong (myyys)
Stepanie Meyer, Om jag kunde drömma (myyys & ryyys)

Kanske inte det mest litterärt avancerat jag läst, men det som gett den mest positiva (om man kan säga så om Rydbergs bok) läsupplevelsen.

Hur ser era listor ut?

1 kommentar:

Elin Wernestad sa...

Oj vad svårt att välja men jag kan inte motstå en lista! Mina toppböcker 2006 är (utan rangordning):

* Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson, så himla spännande och välskriven.

*Löwensköldska ringen och Charlotte Löwensköld av Selma Lagerlöf, inte nyutkommna 2006 direkt men eftersom jag inte läste dem förens förra året så hamnar de på min lista ändå.

*Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson som jag redan tipsat om här på bloggen. Läs och njut!

* Om jag kunde drömma av Stephenie Meyer, kärlek och vampyrer vad mer behövs för att göra en bok läsvärd?