torsdag, april 05, 2007

Bibeln nu på en Pressbyrå nära dig!

Via Humaniorabloggen fick jag se att Gamla Testamentet ska säljas som tidning. Tidningen har fått namnet ”The Book” och har en modern layout med mycket samtidsbilder som ska illustrera den gamla texten. Med rubriker och bildtexter samt understrykningar och överstrykningar har man försökt göra texten mer tillgänglig. Så när man står och funderar på färdlektyr till tåget kanske man ska snappa åt sig ett exemplar, 450 sidor räcker ju ganska långt. Snygg tyckte jag i alla fall att den var! Vad tycker du, kolla här: www.bibleilluminated.com .

4 kommentarer:

Jenny A, gästbloggare sa...

Ja, verkligen supersnygg. Hur många fler kommer läsa "The Book" nu tro?

Anonym sa...

Om man har bestämt sig för att en gång läsa bibeln, kanske detta är ett sätt. Jag undrar vad det är tänkt att omslaget ska ge för bild av innehållet.

Christian sa...

Kommer denna att säljas som tidning på Pressbyrån? Gamla o Nya Testamentet ? Intressant må jag säga !

Elin Wernestad sa...

Ja, det var tänkt så. Jag vet dock inte hur försäljningen har gått, det vore lite intressant att veta!